Záruky – reklamační řád

Naše důvěra v kvalitu a spolehlivost našich produktů nám umožňuje poskytnout u některých kategorií konvenční záruku s delšími lhůtami, než jaké poskytuje záruka ze zákona.
  • 1. Úvodní ustanovení
    1. Tento reklamační řád upravuje práva a povinnosti smluvních stran, ve vztahu k odpovědnosti za vady a záruky za jakost, vyplývající z kupní smlouvy (nebo jiné obdobné smlouvy) uzavřené mezi dodavatelem a odběratelem.

    2. Dodavatelem se rozumí právnická osoba specifikovaná shora, která uzavře s odběratelem kupní smlouvu nebo jinou obdobnou smlouvu, jejímž předmětem bude dodávka věci (např. sanitární výrobky, vodovodní baterie, sprchové kouty a vanové zástěny, koupelnový nábytek apod.).

    3. Odběratelem se pro účely tohoto reklamačního řádu rozumí jakákoli osoba, která s dodavatelem vstoupila do některého ze smluvních vztahů, jejichž demonstrativní výčet je uveden v předchozím odstavci tohoto článku. 

    4. Zárukou za jakost se dodavatel zavazuje, že jím dodaná věc bude po určitou dobu (dále jako záruční doba) způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová určité vlastnosti.

    5. Vadou předmětu plnění se rozumí případ, kdy předmět neodpovídá podmínkám ujednaným v konkrétní smlouvě.
  • 2. Vady, záruka a reklamace

    1. Dodavatel vedle zákonné odpovědnosti za vady dle ust. § 2099 an. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů, poskytuje odběrateli záruku za jakost na jím dodávané věci (dále jako záruka).

    2. Délka záruční doby poskytované dodavatelem na věci je stanovena v závislosti na typu výrobku, a to takto:

    Typ výrobku

    Doba trvání záruky (v letech)

    Sanitární výrobky a doplňky z keramiky

    100

    Akrylátové vany a akrylátové sprchové vaničky

    25

    Vany a sprchové vaničky zlitého mramoru (“Solid Surface“)

    10

    Vodovodní baterie

    5

    PVD povrch u vodovodních baterií

    6

    Sprchové programy – sprchové hadice (vyjma hadic IDEALFLEX)

    5

    Sprchové programy – sprchové hadice IDEALFLEX

    12

    Vířivé systémy: elektrické části a čistící systémy

    5

    Splachovací mechanismy do nádržek a podomítkových systémů

    2

    Odtoková a přepadová garnitura Multiplex Trio, Rotaplex Trio

    3

    Sprchové a vanové zástěny

    3

    Koupelnový nábytek, zrcadla a ostatní součástky

    2

    Koupelnové doplňky ksanitárním výrobkům a vanám
    z nekeramického materiálu (sklo, umělá hmota, pěnové materiály)

    2

    Klozetová sedátka (včetně tlumičů, kloubů a upevnění)

    3

    Náhradní díly

    2

    Podomítkové splachovače (pro závěsnou keramiku):

    • Rámy
    • Pohyblivé díly a nádrže
    • Ovládací tlačítka

     

    10
    5
    2

    3. Záruční doba běží:
    • ode dne, kdy je věc odevzdána odběrateli, to pro případ osobního vyzvednutí;
    nebo
    • ode dne předání věci prvnímu přepravci v případě, že je věc odběrateli odesílána.

    4. Předmět plnění trpí vadou, jestliže neodpovídá podmínkám ujednaným v konkrétní smlouvě.

    5. Odběratel oznámí vadu věci (předmětu plnění), na kterou se vztahuje buď zákonná odpovědnost za vady nebo záruka, elektronicky na e-mailovou adresu servis@idealstandard.com, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději však dvou pracovních dnů po tom, co se o této skutečnosti dozvěděl. Odběratel splní svoji povinnost oznámit vadu věci dnem, kdy oznámení o zjištění vady odešle dodavateli a dodavatel toto oznámení prokazatelně přijme. 

    6. V oznámení o vadách uvede odběratel tyto náležitosti: specifikace odběratele, údaje konečného zákazníka, kontaktní údaje odběratele – telefonní číslo, e-mailová adresa, kontaktní osoba, typ vadné věci (je-li přidělen, pak i kód výrobku, kód série), popis vady a její projevy (tj. to, v čem je vada spatřována), přiloží kopii daňového dokladu o provedeném nákupu, fotodokumentaci a případně další dokumenty či materiály, které zachycují a dokládají vadu reklamované věci. Reklamaci bez shora uvedených náležitostí není dodavatel povinen posuzovat.

    7. V případě, že je věc již namontována u konečného zákazníka, je odběratel povinen zajistit přístup k reklamované věci. Pokud nebude k takové reklamované věci zajištěn přístup, pak není dodavatel povinen danou reklamaci posuzovat. Pro tento případ je rovněž odběratel povinen uhradit dodavateli marně vynaložené náklady na výjezd servisního technika.

    8. V případě, že je věc již namontována u konečného zákazníka, je odběratel povinen zajistit a sám poskytnout součinnost servisnímu technikovi dodavatele a dbát jeho pokynů. Pokud nebude zajištěna a poskytnuta součinnost servisnímu technikovi dodavatele, pak není dodavatel povinen danou reklamaci posuzovat. Pro tento případ je rovněž odběratel povinen uhradit dodavateli marně vynaložené náklady na výjezd servisního technika.

    9. V případě, že odběratel nesplní podmínky pro oznámení vad uvedené v odst. 6 a 7 tohoto článku, nebo pokud věc, která podle něj trpí vadou svévolně demontuje a zašle na adresu dodavatele, pak není dodavatel povinen danou reklamaci posuzovat.

    10. Dodavatel vyřídí reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne řádného vytčení vady v souladu s ustanovením odst. 6 tohoto článku, nedohodne-li se s odběratelem na jiné lhůtě.  

    11. Odběratel odpovídá za to, že věc dodaná dodavatelem bude instalována a uvedena do provozu výhradně pracovníky, kteří jsou odborně způsobilí k takové činnosti a organizací, která je oprávněna k montáži dodavatelem prodávané věci.

    12. V případě vyřešení reklamace výměnou věci se odběratel zavazuje vydat původní věc dodavateli, pokud je k tomu dodavatelem vyzván.

    13. V případě vyřešení reklamace výměnou věci neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění nebo práv ze záruky za jakost, ale pokračuje běh lhůty reklamované věci.

    14. V případě neoprávněné reklamace nese náklady v plné výši odběratel.

    15. Pro případ, kdy je jako způsob reklamace zvoleno dodání nové věci a nebude objektivně možné dodat věc stejného typu (série a kódového označení), pak je dodavatel oprávněn dodat věc, která svými parametry odpovídá nebo se svými parametry nejvíce blíží věci reklamované.
  • 3. Výjimky z odpovědnosti za vady

    1. Dodavatel neodpovídá za vady věci v následujících případech:

    • Je-li vada na věci v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny;
    • Vada je způsobena odběratelem a vznikla nesprávným užíváním, skladováním, nesprávnou údržbou, zásahem odběratele nebo mechanickým poškozením věci;
    • Vada věci vznikla opotřebením způsobeným obvyklým užíváním nebo vyplývá-li to z povahy věci;
    • Jde-li o věc použitou a vada odpovídá míře používání nebo opotřebení, kterou měla věc v době jejího převzetí odběratelem;
    • Mechanické poškození věci;
    • Vada vznikla neodbornou instalací, neodbornou montáží, zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče o věc;
    • Provedení nekvalifikovaného zásahu či změna parametrů;
    • Používání věci v podmínkách, které neodpovídají svou teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je dodavatelem určeno;
    • Poškození v důsledku vyšší moci;
    • Vada byla způsobena nedodržením podmínek dodavatele pro instalaci (montáž), provoz a obsluhu věci, uvedených v návodu k obsluze, montážním návodu nebo jiném obchodně-technickém dokumentu, které je součástí každé dodané věci.

  • 4. Výjimky ze záruky

    1. Záruka se nevztahuje na:

    • Vzorky anebo jejich případný následný prodej;
    • Spotřební materiál, kterým jsou zejména perlátory, filtry, filtrační vložky, napájecí baterie;
    • LED žárovky a zářivky (zdroje světla);
    • Těsnící materiál, kterým jsou zejména těsnění a hadice.
  • 5. Zvláštní podmínky pro některé výrobky
    1. V případě termostatických, elektronických a samouzávěrových vodovodních baterií je nezbytné, pro jejich řádné užívání, fungování a případné uznání reklamace, aby do rozvodů bylo instalováno filtrační zařízení se sítem o minimální hrubosti 100 µm. 

    2. Délka životnosti napájecích baterií je 6 měsíců.
  • 6. Závěrečná ustanovení
    1. Veškeré smlouvy uzavírané mezi dodavatelem a odběratelem jsou uzavírány v českém jazyce a právní vztahy z takových smluv vyplývající, jakož i právní vztahy vyplývající z tohoto reklamačního řádu se budou řídit výhradně právem České republiky.

    2. Dodavatel a odběratel v případě sporů týkajících se závazků z tohoto reklamačního řádu nebo týkající se právních vztahů, které vznikly v souvislosti s nimi, vyvinou přiměřené úsilí řešit tyto spory vzájemnou dohodou. Pro případ, že nebudou schopni vyřešit svůj vzájemný spor dohodou, pak platí, že k rozhodování sporů jsou pravomocné soudy České republiky. Pravomoc jiných soudů se nepřipouští.

    3 Dodavatel si vyhrazuje právo tento reklamační řád jednostranně změnit a informovat o tomto včas a bez zbytečného odkladu, a to upozorněním na svých webových stránkách.

    4. Odběratel uzavřením smlouvy s dodavatelem potvrzuje, že tímto reklamačním řádem seznámil.

    5. V případě, že se kterékoli ustanovení tohoto reklamačního řádu stane neplatným či nevymahatelným, nebude to mít vliv na platnost či vymahatelnost ostatních ustanovení.
  • 7. Účinnost

    1. Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 02. 12. 2019.

    2. Pro případ kolize některého ustanovení uzavřené (platné a účinné) rámcové smlouvy a některého ustanovení tohoto reklamačního řádu se přednostně použije ustanovení rámcové smlouvy.

    3. Pro případ kolize některého ustanovení tohoto reklamačního řádu a některého z prohlášení o záruce (záručního listu) se přednostně použije ustanovení tohoto reklamačního řádu.

    Ideal Standard s.r.o., IČ: 26469766, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 21747 

Cookies na našem webu

Abychom vám poskytli nejlepší a nejrelevantnější uživatelský zážitek na našich webových stránkách, používáme soubory cookie pro funkční, komfortní a statistické účely. Kliknutím na tlačítko Přijmout přijímáte soubory cookie.

Své preference můžete změnit na stránce nastavení souborů cookie.