Záruky – reklamační řád
-
1. Úvodní ustanovení1. Tento reklamační řád upravuje práva a povinnosti smluvních stran, ve vztahu k odpovědnosti za vady a záruky za jakost, vyplývající z kupní smlouvy (nebo jiné obdobné smlouvy) uzavřené mezi dodavatelem a odběratelem.
2. Dodavatelem se rozumí právnická osoba specifikovaná shora, která uzavře s odběratelem kupní smlouvu nebo jinou obdobnou smlouvu, jejímž předmětem bude dodávka věci (např. sanitární výrobky, vodovodní baterie, sprchové kouty a vanové zástěny, koupelnový nábytek apod.).
3. Odběratelem se pro účely tohoto reklamačního řádu rozumí jakákoli osoba, která s dodavatelem vstoupila do některého ze smluvních vztahů, jejichž demonstrativní výčet je uveden v předchozím odstavci tohoto článku.
4. Zárukou za jakost se dodavatel zavazuje, že jím dodaná věc bude po určitou dobu (dále jako záruční doba) způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová určité vlastnosti.
5. Vadou předmětu plnění se rozumí případ, kdy předmět neodpovídá podmínkám ujednaným v konkrétní smlouvě.
-
2. Vady, záruka a reklamace
1. Dodavatel vedle zákonné odpovědnosti za vady dle ust. § 2099 an. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů, poskytuje odběrateli záruku za jakost na jím dodávané věci (dále jako záruka).
2. Délka záruční doby poskytované dodavatelem na věci je stanovena v závislosti na typu výrobku, a to takto:
Typ výrobku
Doba trvání záruky (v letech)
Sanitární výrobky a doplňky z keramiky
100
Akrylátové vany a akrylátové sprchové vaničky
25
Vany a sprchové vaničky zlitého mramoru (“Solid Surface“)
10
Vodovodní baterie
5
PVD povrch u vodovodních baterií
6
Sprchové programy – sprchové hadice (vyjma hadic IDEALFLEX)
5
Sprchové programy – sprchové hadice IDEALFLEX
12
Vířivé systémy: elektrické části a čistící systémy
5
Splachovací mechanismy do nádržek a podomítkových systémů
2
Odtoková a přepadová garnitura Multiplex Trio, Rotaplex Trio
3
Sprchové a vanové zástěny
3
Koupelnový nábytek, zrcadla a ostatní součástky
2
Koupelnové doplňky ksanitárním výrobkům a vanám
z nekeramického materiálu (sklo, umělá hmota, pěnové materiály)2
Klozetová sedátka (včetně tlumičů, kloubů a upevnění)
3
Náhradní díly
2
Podomítkové splachovače (pro závěsnou keramiku):
- Rámy
- Pohyblivé díly a nádrže
- Ovládací tlačítka
10
5
23. Záruční doba běží:
• ode dne, kdy je věc odevzdána odběrateli, to pro případ osobního vyzvednutí;
nebo
• ode dne předání věci prvnímu přepravci v případě, že je věc odběrateli odesílána.4. Předmět plnění trpí vadou, jestliže neodpovídá podmínkám ujednaným v konkrétní smlouvě.
5. Odběratel oznámí vadu věci (předmětu plnění), na kterou se vztahuje buď zákonná odpovědnost za vady nebo záruka, elektronicky na e-mailovou adresu servis@idealstandard.com, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději však dvou pracovních dnů po tom, co se o této skutečnosti dozvěděl. Odběratel splní svoji povinnost oznámit vadu věci dnem, kdy oznámení o zjištění vady odešle dodavateli a dodavatel toto oznámení prokazatelně přijme.6. V oznámení o vadách uvede odběratel tyto náležitosti: specifikace odběratele, údaje konečného zákazníka, kontaktní údaje odběratele – telefonní číslo, e-mailová adresa, kontaktní osoba, typ vadné věci (je-li přidělen, pak i kód výrobku, kód série), popis vady a její projevy (tj. to, v čem je vada spatřována), přiloží kopii daňového dokladu o provedeném nákupu, fotodokumentaci a případně další dokumenty či materiály, které zachycují a dokládají vadu reklamované věci. Reklamaci bez shora uvedených náležitostí není dodavatel povinen posuzovat.
7. V případě, že je věc již namontována u konečného zákazníka, je odběratel povinen zajistit přístup k reklamované věci. Pokud nebude k takové reklamované věci zajištěn přístup, pak není dodavatel povinen danou reklamaci posuzovat. Pro tento případ je rovněž odběratel povinen uhradit dodavateli marně vynaložené náklady na výjezd servisního technika.
8. V případě, že je věc již namontována u konečného zákazníka, je odběratel povinen zajistit a sám poskytnout součinnost servisnímu technikovi dodavatele a dbát jeho pokynů. Pokud nebude zajištěna a poskytnuta součinnost servisnímu technikovi dodavatele, pak není dodavatel povinen danou reklamaci posuzovat. Pro tento případ je rovněž odběratel povinen uhradit dodavateli marně vynaložené náklady na výjezd servisního technika.
9. V případě, že odběratel nesplní podmínky pro oznámení vad uvedené v odst. 6 a 7 tohoto článku, nebo pokud věc, která podle něj trpí vadou svévolně demontuje a zašle na adresu dodavatele, pak není dodavatel povinen danou reklamaci posuzovat.
10. Dodavatel vyřídí reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne řádného vytčení vady v souladu s ustanovením odst. 6 tohoto článku, nedohodne-li se s odběratelem na jiné lhůtě.
11. Odběratel odpovídá za to, že věc dodaná dodavatelem bude instalována a uvedena do provozu výhradně pracovníky, kteří jsou odborně způsobilí k takové činnosti a organizací, která je oprávněna k montáži dodavatelem prodávané věci.
12. V případě vyřešení reklamace výměnou věci se odběratel zavazuje vydat původní věc dodavateli, pokud je k tomu dodavatelem vyzván.
13. V případě vyřešení reklamace výměnou věci neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění nebo práv ze záruky za jakost, ale pokračuje běh lhůty reklamované věci.
14. V případě neoprávněné reklamace nese náklady v plné výši odběratel.
15. Pro případ, kdy je jako způsob reklamace zvoleno dodání nové věci a nebude objektivně možné dodat věc stejného typu (série a kódového označení), pak je dodavatel oprávněn dodat věc, která svými parametry odpovídá nebo se svými parametry nejvíce blíží věci reklamované. -
3. Výjimky z odpovědnosti za vady
1. Dodavatel neodpovídá za vady věci v následujících případech:
• Je-li vada na věci v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny;
• Vada je způsobena odběratelem a vznikla nesprávným užíváním, skladováním, nesprávnou údržbou, zásahem odběratele nebo mechanickým poškozením věci;
• Vada věci vznikla opotřebením způsobeným obvyklým užíváním nebo vyplývá-li to z povahy věci;
• Jde-li o věc použitou a vada odpovídá míře používání nebo opotřebení, kterou měla věc v době jejího převzetí odběratelem;
• Mechanické poškození věci;
• Vada vznikla neodbornou instalací, neodbornou montáží, zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče o věc;
• Provedení nekvalifikovaného zásahu či změna parametrů;
• Používání věci v podmínkách, které neodpovídají svou teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je dodavatelem určeno;
• Poškození v důsledku vyšší moci;
• Vada byla způsobena nedodržením podmínek dodavatele pro instalaci (montáž), provoz a obsluhu věci, uvedených v návodu k obsluze, montážním návodu nebo jiném obchodně-technickém dokumentu, které je součástí každé dodané věci. -
4. Výjimky ze záruky
1. Záruka se nevztahuje na:
- Vzorky anebo jejich případný následný prodej;
- Spotřební materiál, kterým jsou zejména perlátory, filtry, filtrační vložky, napájecí baterie;
- LED žárovky a zářivky (zdroje světla);
- Těsnící materiál, kterým jsou zejména těsnění a hadice.
-
5. Zvláštní podmínky pro některé výrobky1. V případě termostatických, elektronických a samouzávěrových vodovodních baterií je nezbytné, pro jejich řádné užívání, fungování a případné uznání reklamace, aby do rozvodů bylo instalováno filtrační zařízení se sítem o minimální hrubosti 100 µm.
2. Délka životnosti napájecích baterií je 6 měsíců.
-
6. Závěrečná ustanovení
1. Veškeré smlouvy uzavírané mezi dodavatelem a odběratelem jsou uzavírány v českém jazyce a právní vztahy z takových smluv vyplývající, jakož i právní vztahy vyplývající z tohoto reklamačního řádu se budou řídit výhradně právem České republiky.
2. Dodavatel a odběratel v případě sporů týkajících se závazků z tohoto reklamačního řádu nebo týkající se právních vztahů, které vznikly v souvislosti s nimi, vyvinou přiměřené úsilí řešit tyto spory vzájemnou dohodou. Pro případ, že nebudou schopni vyřešit svůj vzájemný spor dohodou, pak platí, že k rozhodování sporů jsou pravomocné soudy České republiky. Pravomoc jiných soudů se nepřipouští.
3 Dodavatel si vyhrazuje právo tento reklamační řád jednostranně změnit a informovat o tomto včas a bez zbytečného odkladu, a to upozorněním na svých webových stránkách.
4. Odběratel uzavřením smlouvy s dodavatelem potvrzuje, že tímto reklamačním řádem seznámil.
5. V případě, že se kterékoli ustanovení tohoto reklamačního řádu stane neplatným či nevymahatelným, nebude to mít vliv na platnost či vymahatelnost ostatních ustanovení. -
7. Účinnost
1. Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 02. 12. 2019.
2. Pro případ kolize některého ustanovení uzavřené (platné a účinné) rámcové smlouvy a některého ustanovení tohoto reklamačního řádu se přednostně použije ustanovení rámcové smlouvy.
3. Pro případ kolize některého ustanovení tohoto reklamačního řádu a některého z prohlášení o záruce (záručního listu) se přednostně použije ustanovení tohoto reklamačního řádu.
Ideal Standard s.r.o., IČ: 26469766, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 21747